Dag 8 på inskolningen

Idag kom till förskolan efter deras frukost 8.30, C gick raka vägen in och började leka med sakerna. Jag satt i soffan och försökte hålla mig passiv. Efter en kvart lämnade ett annat föräldrapar sin lilla flicka och då frågade M om jag var redo att prova på att gå iväg och det gjorde jag. Jag satte mig i personalrummet, smet iväg utan att säga något. När M kom och fikade går det bra sa hon, C hade blivit lite konfunderad och letat efter mig när han upptäckte att jag inte satt kvar i soffan längre. Han hade inte riktigt lekt på samma sätt som han gjort när han visste att jag var där, han höll liksom utkik.

När jag hämtade honom drygt 2 timmar senare så var de ute på gården, det hade gått jättebra. Inte ett ljud när de klädde på sig och ute hade han sysselsatt sig, det märktes att han tyckte om att vara ute sa M.
Han kom och gav mig en kram när han såg mig och det kändes så skönt att allt hade gått bra.

Även om jag hela tiden tror att det inte är några problem att lämna honom på förskolan så finns det nog lite oro över hur det ska gå ändå eftersom jag känner mig lättad när det gått bra.

I morgon ska vi göra ett riktigt avslut när jag går iväg, jag ska säga Hejdå. Det kommer nog bli bättre för C för då vet han att jag har gått även om jag vet att han kommer bli lessen så vet jag ju att det går fort över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0