Inskolning dag 5

I går fredag skulle vi till förskolan och äta melllanmål, eftersom det var på eftermiddagen så kunde även H följa med, mysigt.
Tänkte först att killarna kunde åka i väg själva men sen är jag så himmla nyfiken och vill ju vara med och se hur C tacklar alla nya situationer på dagis så jag följde med.
När vi kom så sov alla barn, C kunde härja som han ville och gick direkt in i dockvrån eller familjevrån ska det visst vara när man jobbar med genus :)
Det kom ett inskolningsbarn till och skulle vara med på mellanmålet och sedan ramlade det in lite barn som vaknat från vilan men eftersom det var fredag så åkte många hem tidigt och till mellanmål var bara 6 barn kvar.
Till en början gick det bra. C satt och åt sin smörgås och drack flera glas mjölk men när han kände sig mätt så ville han naturligtvis inte sitta där och bara sitta. Efter lite trixande och fixande som inte gav något resultat fick han gå ner på golvet. Jag är inte det minsta orolig att han kommer fixa att sitta still och äta när vi inte är med, det är ju skillnad och då kommer han göra som alla andra det är jag helt säker på.
Efter mellanmålet var det dags för oss att åka hem eller vi åkte direkt och lekte en stund med en annan dagiskompis och jag fick mig en kopp kaffe, mysigt!
På måndag ska vi vara på plats 7.45 och vara med och äta frukost. Då är det största orosmomentet att komma i tid, det är ju inte så ofta vi har haft tider att passa när vi varit hemma, iallfall inte så tidigt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0