Inskolningens 7:e dag

I dag var på förskolan mellan 10.30-12.15, en dum tid att gå dit tycker jag. Knappt 2 timmar, C somnade i vagnen när vi gick dit och det var nog tur det att han fick lite powernap för han var allt bra hängig lilla killen. Några var ute och några var inne när vi kom, vi gick raka vägen ut. Med tanken på alla rinnande näsor och hostande små barn så känns det som om man blir utsatt för minst smitta utomhus. C och jag är ju förkylda båda två, C´s näsa rinner och han är stundtals jättehängig men lite frisk luft gör nog bara gott. Vi skulle äta lunch idag, makaroner och köttbullar. C åt inte speciellt mycket makaroner och det kan jag förstå, överkokta ihop klibbade idealmakroner är ingen höjdare. När han tyckte sig vara nöjd så ville han inte sitta kvar vid bordet, jättetrött var han så klart. Vi tackade för oss och gick hem och sov istället Jag gick alltså inte i från idag heller, det känns som om det går för långsamt fram med inskolningen det är bara 3 dagar kvar och sen ska han helt plötsligen vara själv hela dagarna.
Det kommer att gå bra ,men lite orolig i mammahjärtat är jag allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0